Businessclub Vrienden Van SPECO

BVVS'er aan het Woord: Bart Verbeek


Wie is Bart Verbeek?
Een sportliefhebber van 26 jaar oud, die met name passie voor wintersport, windsurfen, hockey en tennis heeft.

Waarom heb je destijds voor SPECO gekozen?
Tijdens een jaar bedrijfseconomie aan Fontys Hogescholen Eindhoven is mij duidelijk geworden dat die studie te weinig raakvlak had met mijn passie voor sport. Nadat ik gedurende dat jaar met een open dag in contact kwam met SPECO was het voor mij duidelijk dat ik deze nieuwe studie een jaar later wilde gaan volgen. Voor mij was deze marketing studie dynamischer en interessanter en tevens gericht op sport
 

Wat betekent sport voor jou?
Als sport beoefen ik skiën, snowboarden, windsurfen, hockey, hardlopen en tennis. Deze sporten zijn voor mij belangrijk omdat ik hierdoor gezond en fit blijf. De wintersporten, hockey en tennis zijn voor mij tevens belangrijk omdat het een groot sociaal aspect met zich mee brengt.

Welke invloed heeft SPECO gehad als je kijkt naar waar je nu staat?
SPECO heeft er aan bijgedragen dat ik over een goede basis marketing en communicatie kennis beschik. Tevens heeft een bestuursjaar binnen de S.R.S. er aan bij gedragen dat ik beter strategisch ben gaan denken en gestructureerder ben geworden.
 
Bij welke organisatie werk je momenteel en welke functie heb je daar?
Vanaf 1 januari ga ik beginnen bij Ordina als business analist binnen de business unit Ordina Consulting Finance.

Poederbaas?
In januari 2010, een week voorafgaand aan Snowmotion waar ik samen met Maarten van Geest en Stenmar IJff les ging geven, zaten Maarten en Stenmar in Verbier aan tafel. Tijdens een aantal sterke verhalen besloot Stenmar zijn tas maar een uit te pakken. "Kijk eens wat ik meegenomen heb voor deze roadtrip mannen, m'n eigen gehaakte mutsen." Maarten had al jaren een verzameling bolletjesmutsen en zag Stenmar ineens deze snoepwinkel openen. "Gaaf man, wat zijn dat allemaal voor mutsen?", vroeg Maarten. "Dat zijn Poederbazen", zei Stenmar. "Ik noem jullie toch altijd Poederbazen? Kijk, ik heb ook een labeltje laten maken die je erop kunt strijken, cool toch?" Ik haakte immers ook zelf al mutsen, alleen die had ik nog geen naam gegeven. Een paar dagen later stond Snowmotion op het programma waar Maarten, Stenmar en ik deden alsof we een echt bedrijfje hadden opgezet.
Eenmaal aangekomen in Saint Sorlin bleken de nieuwe Poederbazen een ware rage. Binnen korte tijd waren ze uitverkocht. Nog geen vier maanden later gingen er 60 Poederbazen mee naar Val Thorens en voordat we het wisten waren ook die 60 stuks verkocht. We maakten snel een eenvoudige website, gingen naar de KvK, haakten door voor 2010-2011, openden een Facebook pagina, enz. Inmiddels is de winter van 2011-2012 aangebroken en hebben we onze eigen webshop.
Poederbaas is een merk Beanies en Headbands dat zich richt op de fanatieke wintersporter met een eigen identiteit. Een unique selling point van Poederbaas is dat we drie mannen zijn die haken en door het gebruik van de felle kleuren zijn we vernieuwend ten opzichte van de concurrentie.
In de toekomst willen we het productassortiment uitbreiden. De ultieme droom is om over een paar jaar fulltime bezig te zijn met een Poederbaas dat dan uitgegroeid is tot een heel kledingmerk.

   

Partners van BVVS

Sport-Netwerk.nl
Carrièreplatform voor sportprofessionals